Träna styrka – behåll livskvalitet

Styrketräning extra viktigt som äldre

Med en bra styrka och stabilitet kan vi röra oss och vara aktiva på ett funktionellt sätt. Detta kan vi träna oavsett ålder. Regelbunden träning ökar alltid kapacitet och prestationsförmåga. Erfarenheter och ny forskning visar hur positivt det är med styrketräning också för äldre. Studier är gjorda på människor som är ända upp till 96 år med positiva resultat och tydliga styrkeökningar. Det är aldrig för sent att börja träna.

Vi blir bra på det vi tränar. Vill du bli starkare behöver du ta i när du tränar och ta i bestämt. Musklerna ska belastas.

Friskis&Svettis Träning för dig som är äldre

Friskis&Svettis erbjuder träning för alla åldrar, otränad som tränad. För dig som är äldre har vi också utvecklat ett speciellt seniorutbud. Våra softapass tar extra hänsyn till leder och muskler och erbjuder en mjuk träning.

På dagtid finns det även gott om utrymme i vårt gym och vi skruvar ner volymen på musiken.

Dags att komma igång med träningen?

Vi hjälper dig gärna i gång. Då och då arrangerar vi kostnadsfria miniseminarier som handlar om äldre och träning och då särskilt styrketräning. I samband med dessa tillfällen erbjuder vi även en introduktion i gymmet.

När du köper ditt träningskort bokar vi in en tid med en av våra tränare som hjälper dig med ett personligt träningsprogram utifrån dina önskemål och behov. Det kostar inget extra.

Caisa - TRX

  • Öppettider med start 5 september

  • MånTisOnsTorsFreLörSön
    Öppnar07:0009:0007:0009:0007:0009:0010:00
    Sista inpassering21:3021:3021:3021:3019:3017:3019:30
    Stänger22:0022:0022:0022:0020:0018:0020:00
  • Öppettider jul.

      facebook